loading...
وبكــا | وبسايت دانشجويان عمران و معماري
آخرین ارسال های انجمن
حسین سلامیان بازدید : 834 یکشنبه 22 اردیبهشت 1392 نظرات (0)

خواص درمانی انواع فلفل

 

انواع مختلف فلفل ها جزو گروه سبزیجات هستند و این دسته از سبزی‌ها از فلفل سبز دلمه‌ای گرفته تا فلفل تند قرمز همگی در یک گروه غذایی جای می‌گیرند و تقریباً دارای خواص  زیادی هستند.

محققان می‌گویند؛ فلفل ها یکی از منابع غنی از ویتامین ث و کاروتن‌ها هستند ؛ متخصصان از مدتها پیش معتقدند که از فلفل می‌توان برای افزایش جریان خون، تحریک سیستم عصبی، افزایش اشتها و رهایی از سوءهاضمه استفاده نمود.

بسیاری از محققان و متخصصان طب سنتی در چین توصیه می‌کنند که زنان برای کاهش دردهای ناشی از دوره عادت ماهانه می‌توانند از فلفل استفاده نمایند.

کاپسیسین ماده‌ای در فلفل است که باعث گرم بودن این گیاه می‌شود ؛ اگر چه فلفل گیاهی گرم است، اما کاپسیسین موجود در آن باعث کاهش درجه حرارت بدن می شود و برای همین مردم مناطق آب و هوای گرم به زیاد فلفل مصرف می کنند.

کاپسیسین به عنوان فعال‌ترین ماده موجود در فلفل، باعث کاهش میزان کلسترول خون و کاهش شدت سیگنال‌های درد در بدن می گردد.

این ماده همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که سلول‌های بدن را از آسیب مولکول‌های رادیکال آزاد محافظت می نماید و درعین حال خاصیت ضد باکتریایی نیز دارد.

این ماده سیستم قلبی عروقی را تحریک و سیستم هاضمه را تقویت می کند و باعث کاهش درد مفاصل می شود و برای مثانه به عنوان داروی ضد احتقان و ضد باکتری مفید می باشد.

محققان می گویند، فلفل میزان کلسترول خون را پایین می آورد که این امر باعث کاهش فشارخون نیز میگردد.

مواد موجود در فلفل از انعقاد خون در رگ‌ها جلوگیری می نمایند و این خواص فلفل به پیشگیری از بیماری‌های قلبی نظیر آرترواسکلروز (سخت شدن رگ‌ها) کمک فراوانی می نماید.

اگر چه برخی از انواع فلفل زبان را می سوزانند، اما این گیاه واقعاً مسکن قوی است ؛ این گیاه ابتدا باعث تحریک درد می‌شود، اما پس از مدتی از شدت علایم درد در بدن می کاهد.

کاپسیسین موجود در فلفل نه تنها درد آرتروز و آرتریت روماتوئید را تسکین می‌دهد، بلکه هنگام استفاده به شکل موضعی، میزان ورم ناشی از این بیماری‌ها را نیز می کاهد.

مواد موجود در فلفل با تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی در معده و نابودی باکتریهایی که می‌توانند عامل عفونت باشند، قدرت هضم را تقویت می نمایند ؛ فلفل به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتری همچنین از بروز اسهال ناشی از عفونت جلوگیری می نماید.

محققان تاکید می کنند؛ این گیاه به عنوان داروی ضد احتقان باعث رقیق و نازک شدن خلط و خارج شدن آن از ریه‌ها می گردد و از آنجا که این گیاه بافت ریه را تقویت می نماید در نتیجه برای بیماران مبتلا به آمفیزم (بیماری اتساع و بزرگ شدن ریه ها) بسیار مفید است.

 

خواص درمانی فلفل دلمه ای 

خواص درمانی فلفل دلمه ای

فلفل دلمه‌ای خواص درمانی زیادی دارد و پزشكان مصرف این ماده خوراكی با رنگ‌های تند زرد، قرمز و سبز را توصیه می‌كنند. 

فلفل دلمه‌ای منبعی غنی از ویتامین A  و C است كه هر دو آنتی‌اكسیدان‌‌هایی قوی به شمار می آیند كه موجب كاهش  ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

همچنین فلفل دلمه‌ای، حاوی ویتامین B6 و  اسید فولیك است كه در رفع گرفتگی رگ‌ها ی بیماری قلبی و دیابتی تاثیرگذار است.

فیبر موجود در فلفل دلمه‌ای می‌تواند كلسترول را كه عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سكته است،كاهش دهد.

گفتنی است در 100 گرم فلفل دلمه‌ای قرمز یا سبز به ترتیب 140 و 120 میلی گرم ویتامین C و مقدار قابل توجهی بتاکاروتین وجود دارد.

همچنین ویتامین C موجود در فلفل دلمه ای آن را به درمانی برای سرماخوردگی تبدیل كرده است و مصرف مرتب فلفل دلمه‌ای در رژیم غذایی،شدت و طول دوران سرماخوردگی را کاهش میدهد. 

 

خواص درمانی فلفل قرمز 

خواص درمانی فلفل قرمز

طبق نظر كارشناسان طبيعت درمانی ؛ فلفل قرمز يكي از گياهان بسيار مفيد درماني است .

فلفل قرمز را نبايد با فلفل سايه يا سركه و يا خرد ل كه هر يك به نوعي در رديف چاشني هاي تند هستند اشتباه كرد ، زيرا اينها محرك هستند در صورتي كه فلفل قرمز ارامبخش و مسكن است .

مثلا گرد فلفل قرمز را براحتي مي توان روي زخمهاي باز يا كهنه گذارد و بسيار شفا بخش است و هيچ گونه تحريكي نميكند ولي فلفل سياه و خردل و سركه اگر روي زخم گذارده شد تحريك مي كنند و خاصيت التيام زخم ندارند.

ضماد آن براي روماتيسم و التهاب ها و ذات الجنب به صورت استعمال خارجي و در برخي موارد حتي به صورت مصرف داخلي بسيار كمك مي كمند .

در مصرف داخلي درعين حال كه نيرو بخش است ضد اسپاسم نيز مي باشد و براي كليه طحال و لوزالمعده مفيد است در موارد قفل شدن فك ها كه در برخي موارد رخ ميدهد اثر مفيد دارد .

در مورد يبوست گرد فلفل قرمز مفيد است زيرا حركت دودي كشل روده ها را تحريك مي كند ؛ براي حصول اين منظور هر روز به مقدار كم بايد با غذا مصرف شود .

در سرماخوردگي ها مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفيد و سريع دارد ؛ منظور از دروز بالا در حدو 600 ميلي گرم تا يك گرم است.

بديهي است دوز بالا براي اشخاص مختلف فرق مي كند و برخي بيشتر از ديگران احتياج دارند .

براي تسكين سرفه هاي شديد بخصوص در مواردي كه اخلاط زايدي در بيماري تنفسي هست فلفل قرمز در بيرون انداختن اخلاط بسيار كمك ميكند و در نتيجه سرفه رفع ميشود فلفل قرمز در موارد حمله هاي خفگي مبتلايان به اسم اثر مفيد دارد البته اگر الرژي نداشته باشند.

فلفل قرمز يك ماده ضد عفوني كننده است بنابر اين به صورت غرغره براي ضر عفوني حلق توصيه ميشود .

به صورت مشمع طبي فلفل قرمز براي رفع احتقانهاي حاد در موارد بيماري هاي ذات الريه و ذات الجنب و ساير موارد مشابه اثر مفيد دارد .

فلفل قرمز بهترين محرك مفيد و شفا بخش در موارد اسهال ساده و اسهال خوني مي باشد و براي رفع گرفتگي عضلات كه به دراج شدن معروف است فلفل قرمز بسيار مفيد است.

نتايج تحقيقات جديد علمي جهان میگوید که فلفل قرمز بهترين داروي ريه و خلط اور و قوي است و براي پيش گيري و تسكين برونشيت مزمن و امفيزما مفيد است .

ضد احتقان مي باشد وبراي حلا شدن لخته هاي خون كمك مي كند ومسكن درد است و با خوردن ان ايجاد لذت و نشاط ميشود .

اگر مقدار 20 – 10 قطره سس فلفل قرمز تند را در يك گيلاس آب ريخته و هر روز بخورند و يا 3 بار در هفته غذاي تند يا فلفل قرمز بخورند مجاري تنفسي بدن را از احتقان رها ميسازد ، از برونشيت مزمن پيش گيري ميكند و سرماخوردگي و برونشيت را ارام مي بخشد .

خوردن دو قاشق قهوه خوري از گرد فلفل قرمز مكزيكي مكانيسم حل كردن لخته خون در بدن را تحريك و فعال ميكند و انسان را در مقابل حمله هاي قلبي و سنكوپ حفظ مينمايد.

 

منبع : http://falgoo.net

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
استفاده از مطالب سایت با ذكر منبع بلامانع مي باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    از کدام بخش سایت بیشتر خوشتون میاد ؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 853
  • کل نظرات : 225
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3726
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 134
  • بازدید امروز : 100
  • باردید دیروز : 524
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 9,605
  • بازدید سال : 97,786
  • بازدید کلی : 2,146,290
  • ارسال مطلب برای وبکـا
    شما نيز نويسنده سايت ما باشيد

    http://www.pwut.ac.ir/_layouts/1065/images/new.gifشما هم جزء کساني‌ باشيد که مي‌خواهيد مطلب خود را منتشر کنيد با ارسال مطلب خود ميتوانيد يکي‌ از ارسال کنندگان سايت باشيد تنها با فشار دادن ارسال مطلب شما هدايت ميشويد به بخش ارسال‌ها و مطلب خود را ثبت کنيد .

    ابتدا در سايت عضو شده تا پنل کاربري براي ارسال مطلب براي شما ايجاد گردد.

    ارسال